Respect

We krijgen vaak aanvragen voor een standplaats. Graag hebben we dan vooraf even contact, zodat we weten wat iemand aanbiedt en er niet in veel stands hetzelfde wordt aangeboden. Voor zowel onze bezoekers als deelnemers is een breed scala aan producten heel prettig. Daarom gaan we vaak naar beurzen. We zien dan wat iemand verkoopt en of het product bij de Farm & Country Fair past. Voor zowel nieuwe deelnemers als voor de organisatie is het fijn om elkaar even te ontmoeten. Bovendien is beurzen bezoeken heel gezellig, bijna overal kennen we wel een organisator of één van onze trouwe deelnemers en is het leuk om even een kort praatje te maken.

Pasgeleden stond er een beurs op een flinke afstand rijden in m’n agenda. Ik wilde hier heel graag naar toe om kennis te maken met een paar standhouders. Kampioen workaholic als ik ben, had ik zelfs speciaal hiervoor onze korte vakantie een paar weken naar voren gehaald.

Een dag van tevoren nog even op de site kijken. Hé, er staat geen deelnemerslijst op. Hoe kan dat nu? De website is wel online, de route en openingstijden staan er op, maar verder geen info. Na heel veel googelen blijkt dat ook anderen dit niet snappen. Na nog meer zoeken blijkt de beurs niet door te gaan wegens gebrek aan standhouders. Wat super vervelend voor de organisatie en de al wel aangemelde standhouders!

Maar ook, wat onrespectvol naar bezoekers toe. Natuurlijk gaat er wel eens iets mis in de communicatie en een organisatie kan het helaas nooit 100% goed doen voor iedereen. En natuurlijk kunnen er op het laatste moment bijzonder vervelende omstandigheden zijn waardoor er een evenement moet annuleren. Maar in dit geval was het toch al zeker een week voor aanvang bekend dat het evenement geen doorgang zou vinden. Alle aanmeldingen bij online en papieren agenda’s annuleren kan dan niet meer, maar het zou toch op hun eigen website vermeld moeten zijn zodat mensen niet voor niets een eind rijden.

Een evenement vooraf annuleren gebeurd af en toe, maar dat staat bijna altijd tijdig op de betreffende website. Deelnemers en bezoekers met respect behandelen, dat staat gelukkig bij bijna elke beursorganisatie met stip op nummer 1!

Geplaatst in op 23 feb. 2015